Jag heter Rita Strand och letar efter min morfars farmors morfar. Han hette Anders Albin född 31 juli 1754. Alla spår leder till Halmstad men jag hittar honom inte där. Hans hustru hette Britta Maria Hell född 9 november 1755 Hanehals i Gåden Tvillings
2009-05-22 17:33Jag skulle vilja veta var min farbror tog vägen. Kan inte hitta honom. Namnet var Karl Gustav Sandström och var född 1904-11-02 i Västra Sallerups församling i Malmöhus län. Om det finns någon som kan hjälpa mej detta så tackar jag med
Mvh Börje Sandström
Familjeband är rena smörjan, när jag är inloggad kommer jag in på din sida Börje Sandström och har tillgång till dina uppgifter. Mina egna uppgifter, mitt familjeträd som jag lagt många timmar på, det har försvunnit med foton och allt. Kom också in på en Monika Lalander när jag loggar in på min sida, där bara jag själv finns kvar. Jag har mailat till Familjeband men inte fått något svar. Nu väljer jag en annan sajt som är mer seriös. Mvh Inger Mellberg
Min farmors mor Britta Maria Hansdotter f 1840-06-01 dömdes 1865-06-03 till sju års straffarbete och intogs den 15 juni 1865 på Norrmalms fängelse. En vistelse som slutade den 8 juni 1872. Den 14 maj 1872 föder hon min farmor Augusta Josefina som får efternamnet Österlind. Finns det möjlighet att spåra och hur finner jag ev. fadern?
Lennart Hallgren
Söker min farfar Carl August Gustafsson född 1852 i Kullerstad gift med Ida Helena född 1860 i Ljung har barnen Ture Valter Gerda Erik Elmer Ragnar Ida och Gunnar bodde på Verkstadsgatan Norrköpings Östra Eneby önskar veta om någon annan har dem i sin släkt
Birgitta Frisk 2010 04 22 kl6.45
Jag håller med dej Inger Mellgren. Det man lägger in här kan man läsa om på google om man slår in namnen så kommer bild och allt som skrivits om en person in. Så nu plockar jag bort min släkt och återgår till det gamla.
Är precis ny på familjeband. Menar Du Ingrid att om jag lägger in data här ,kan man söka via sökmotor och se allt jag lagt in då?
Hej Ingrid och Ing-Britt!
Så här fungerar det. Om man lägger in ett inlägg i vårt Forum så är det sökbart på nätet. Det är vanligt att det är så på många olika sajter. Forumet är offentligt och därför finns inte den begränsningen.
Om man lägger in en person i Familjeband så kan man välja att göra henne/honom offentlig eller privat. Gör man personen offentlig så hittas personen vid sökning på Google. Om personen är privat så syns den inte såvida inte hon/han lagt in diskussioninlägg i Forumet. Då är det bara inlägget och dess sammanhang som visas.
Pröva att "googla" på David Gustaf Bernhard Fogelberg (jag själv) Klicka sedan på länken till Familjeband och ni ser min familj. Där har jag gjort flera personer privata. Det går inte att visa dem och det går heller inte att "googla" dem. De som ni kan se är de som jag gjort publika. Ett av mina barnbarn heter Lovisa+ ett antal mellannamn och henne får jag ingen träff på i Google, hon är satt som "privat" Ni hittar också ett antal av mina inlägg i forumet som automatiskt blir offentliga.
Hälsningar DavidF
Du kan läsa vad andra skrivit men du kan inte skapa egna inlägg annat än som medlem. För att bli medlem klickar du här