Var vänig återkom senare.
Vad är senare?
En timme , en dag eller som nu bortemot en vecka?
2010-02-24 16:49
Jag vill ta bort bilden på min profil. Det blev fel bild. Hur gör jag då?
Ingrid Johansson
har satt in samma person 2 ggr tog bort den ena men en rund profil är kvar hur tar man bort även detta ???
Seved lundströms familjeträd
Mitt familjeträd kan jag ju dra ut som papperkopia, men var finns alla uppgifter som jag matat in på personerna i mitt träd???
Hur markerar man nett smeknamn? Jag svkulle vilja markera med en parantes runt namnet, eller liknande. Men då blir första bokstaven i smeknamnet litet.
Varför kan man inte svjälv avgöra stilen på det man skriver in?
Jag har samma fråga som Seved Lundström: har satt in samma person 2 ggr i fam.trädet. Tog bort den ena men den runda profilen är helt omöjlig att få bort. HJÄLP!!!
Hej Tom!
Du kommer att få som du vill! ;-) Vi tar bort styrningen av stor bokstav till nästa uppgradering som kommer om cirka en och en halv vecka.
DavidF
Ann-Marie!
Om du har en tom sköld betyder det att det finns minst en koppling kvartill någon/några personer i trädet. Gå till den personen, det är som regel far eller mor, i vissa fall barn beroende hur skölden ligger i trädet.
Om det är far eller mor kopplingen så ser du att deras namn står under fliken "Född" i avancerade redigeringsläget. Klicka på det röda krysset och spara så fälten blir tomma. Därefter klickar du på "Ta bort". Försvinner inte skölden då så finns det även en "barnkoppling" d.v.s. personen är förälder till någon i trädet. Gå till den och koppla loss som jag beskrev ovan.
DavidF
Det står att detkan inte visas för det finns inte något id?
Vad menas?
Helen Petersson
Hej Helen!
Troligen så är det någon koppling som blivit fel i ditt träd. Sök rätt på någon annan person i ditt träd och undersök om du ser trädet från dennes uppgifter.
DavidF
Hej supporten!
Jag försöker rätta ett stavfel i en sköld. Tycker jag gör allt rätt och sparar men ändå är felet kvar. Tycks vara samma problem som Tom Barkmab 2010-03-11 beskriver. Det måste ju gå att ha stor bokstav även inom parenteser.
Åke R
Hej Åke!
Vi har lagt in en styrning som ger stor bokstav i början av namn och efter mellanslag tex. Den kommer vi att ta bort då vi inte tycker att det funkar bra, precis som ni skriver i flera inlägg. Nästa uppdatering av Familjeband sker vecka 17 och då kommer styrningen att vara borta och ni kan skriva som ni vill!
DavidF
Du kan läsa vad andra skrivit men du kan inte skapa egna inlägg annat än som medlem. För att bli medlem klickar du här